Stowarzyszenie Samopomocy zostało powołane do życia 17 grudnia 1997 r. na zebraniu założycielskim – przez członków założycieli, którzy stanowili grupę uczestniczącą w szkoleniu w Kofoeds Skole w Kopenhadze. Zarejestrowane w Sądzie Wojewódzkim postanowieniem z dnia 07 kwietnia 1998 roku. 29 października 1998 r. na siedzibę Stowarzyszenia zostały przekazane zdewastowane budynki przez PGR – Bródno – w formie „Umowy Użyczenia Nieruchomości”. Stowarzyszenie Samopomocy Bursa im. H. Ch. Kofoeda jest organizacją korzystającą z wzorów Szkoły Kofoeda w Kopenhadze. Naszych podopiecznych, zgodnie z tradycją stworzoną przez twórcę Szkoły Kopenhaskiej – pedagoga – pastora Hansa Christiana Kofoeda – nazywamy Model naszej pracy socjalnej opiera się na socjopedagogicznych założeniach Szkoły Kopenhaskiej – kadra Stowarzyszenia uczestniczyła w szkoleniach w Szkole Kofoeda w Kopenhadze. Siedzibą Stowarzyszenia są zaadoptowane zabudowania po dawnym PGR – Bródno, które były zdewastowane w znacznym stopniu. Początkowe prace adaptacyjne – wykonywane były tylko przy duńskim wsparciu finansowym. W późniejszym okresie pomocy finansowej i rzeczowej udzielili nam: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Wojewoda Mazowiecki i inni. Jeden z budynków został przystosowany na pomieszczenie socjalno- bytowe dla mieszkańców, w drugim budynku są pracownie warsztatowe (stolarnia, poligrafia, krawiectwo) oraz pracownia komputerowa z 9- cioma stanowiskami. Bursa jest miejscem wszechstronnej pomocy, otwartej dla osób znajdujących się w trudnych sytuacjach wykluczenia społecznego; bezdomnych, długotrwale bezrobotnych, społecznie odrzuconych albo zagrożonych takim odrzuceniem, dla osób uzależnionych, ofiar przemocy, po pobycie w instytucjach izolacyjnych i innych. W swojej działalności staramy się, aby „uczniowie” mogli zdobyć, nie tylko konkretne, nowe kwalifikacje zawodowe – ale również rozwinęli swoje potrzeby intelektualne, aby potrafili „zagospodarować” czas wolny od pracy. Ponieważ traktujemy pracę, jako metodę służącą do kształtowania w uczniach umiejętności zawodowych i rozwijania ich cech osobowości, dlatego ważnym ogniwem są w a r s z t a t y . Jest to miejsce, które daje możliwość wypróbowania swoich uzdolnień i umiejętności poprzez prowadzenie „treningu pracy”, rewalidacji i resocjalizacji. Celem szkolenia warsztatowego jest określenie poziomu zdolności „ucznia” do podjęcia pracy. Dania mu szansy na nawiązanie kontaktu z rynkiem pracy oraz przygotowanie go do udziału w kursach zawodowych lub innych formach nauki (kontynuacja nauki szkolnej w systemie wieczorowym lub zaocznym). Nasze działania prowadzone są w ścisłej współpracy z innymi organizacjami pozarządowymi, Ośrodkami Pomocy Społecznej, instytucjami publicznymi i prywatnymi, którym bliska jest pomoc osobom żyjącym poza nawiasem społecznym. Stowarzyszenie pełni trzy podstawowe funkcje:
Funkcja opiekuńcza – realizowana jest poprzez zapewnienie podopiecznym – uczniom, warunków umożliwiających zaspokojenie podstawowych potrzeb życiowych:
Funkcja terapeutyczna - polega na rozpoznaniu potrzeb podopiecznego w kwestiach: zdrowia fizycznego i psychicznego oraz umożliwienie mu kontaktu właściwymi instytucjami pomocowymi (lekarzem rodzinnym- Przychodnią Zdrowia, Poradnią Uzależnień, Terapeutycznymi Grupami Wsparcia, psychologiem itp.) Funkcja resocjalizacyjna – realizowana jest poprzez prowadzenie działań zmierzających do kształtowania postaw aktywności i samodzielności, umiejętności współżycia społecznego, poszanowania prawa, tolerancji i szacunku dla drugiego człowieka oraz wzajemnego wspierania się w wychodzeniu z sytuacji wykluczenia społecznego. Prezesi Stowarzyszenia Prezes: Wojciech Jodko Wiceprezes: Kazimierz Kurek Tak zaczynaliśmy Adaptacja pomieszczeń Upiększanie terenu wokół Wizyty Przedtawicieli Kofoed's School w Kopenhadze Schemat organizacyjny 2013-2014 Schemat organizacyjny 2010-2012 Schemat organizacyjny 2007-2009 |
0 comments :
Prześlij komentarz